Napotki za vadbo v studiu

Pustite čevlje pred vrati v studio
Jogo vadimo bosi, brez čevljev in nogavic. Ker pri vadbi običajno postavljamo glavo, dlani in telo na tla, je primerno, da se sezujemo že pred vstopom v dvorano studia.

Oblecite udobna oblačila
Vadba joge zahteva precej raztegovanja, upogibanja in zasukov, zato bodite oblečeni v trenirke, majice in podobna oblačila iz nedrsečega trikoja. Tudi oprijeta raztegljiva oblačila so primerna. Obutve ne nosimo, nogavic tudi ne, da nam ne spodrsne na gladki površini tal.

Prinesite odejo ali brisačo
Pri vadbi, še posebno na začetku v fazi ogrevanja telesa, se telo navadno začne potiti in primerno je imeti pri roki brisačo za brisanje potu. Če postavljamo potno telo na jogijsko blazino, le-ta postane spolzka, s tem pa se poveča možnost zdrsa in poškodb. Pri končni relaksaciji pa je brisača ali odeja primerna za pokrivanje telesa, za zadrževanje toplote. Pri relaksiranju telesa je lahko zelo moteče, če nas začne zebsti, saj nam misli neprestano uhajajo “na toplo”, telo pa se v takem stanju ne more sprostiti.

Ugasnite prenosne telefone
Še bolje je, da jih pustite v avtu ali torbi zunaj studia. Če se vam zdi, da ne morete zdržati ure in pol brez “povezave”, je to resen znak, da je vaše življenje preveč stresno. Dognano je, da smo za 90% stresa v našem življenju odgovorni prav sami.

Vstopite v studio v tišini
Ko pridemo v studio, se pripravimo na vadbo tako, da gremo na mesto, kjer bomo vadili, se usedemo ali uležemo na tla ter sproščamo misli in telo ali pa delamo osnovne raztezne vaje. Po koncu vadbe bo dovolj prilike za druženje.

Parfumi in čistoča telesa
Ne odišavite se s parfumi ali drugimi močnimi vonjavami pred vadbo joge. Pri jogi vadimo pranajamo – dihalne vaje in čeprav je vam vaš parfum zelo všeč, vašemu sosedu morda ne prija. Predvsem ljudje z alergijami so lahko občutljivi nanje. Zelo primerno je prhanje pred vadbo. Ne samo, da tekoča voda sprosti napetost in umirja misli, temveč so vadbeni prostori navadno tudi precej napolnjeni in če se nekdo poti pol metra od vas v zaprtem prostoru, ste takoj seznanjeni z njegovo čistočo telesa.

Vadite na prazen želodec
Priporočamo, da ne jeste ničesar vsaj dve uri pred vadbo. Če imate posebno zdravstveno stanje, ki vam to preprečuje, zaužijte lahko prebavljivo hrano (kot je jogurt, sadje…) kakšno uro pred pričetkom vadbe.

Nič hrane in pijače v studiu
Če mislite, da vam je potrebno, si prinesite v studio vodo v plastenki, vendar odsvetujemo pitje vode med vadbo. Pri vadbi ashtanga joge se celo telo zelo segreje, pitje tekočin pa telo ohlaja. Po vadbi pa seveda priporočamo pitje navadne, negazirane vode.

Pridite v studio 5 minut prej
Zaželeno je, da pridete v studio 5 minut pred napovedano vadbo in izkoristite ta čas za relaksacijo. Vstopanje v studio po pričetku vadbe je neprijetno za ljudi, ki se že koncentrirajo na poze. Če se zgodi, da pridete prepozno, potem pred vstopom v studio za nekaj sekund zaprite oči, nekajkrat globoko vdihnite in izdihnite, sprostite mišice, odvijte joga blazino, če jo imate s seboj in nato vstopite kolikor se da neopazno in se pridružite vadbi.

Uporabljajte svojo joga blazino
Blazine v joga studiu redno peremo, pa vendar je uporaba
lastne blazine mnogo bolj higienska, zato kadar je le možno, uporabljajte svojo.

Opustite tekmovalni način mišljenja
Joga je popolnoma netekmovalna vadba. Ni le vadba telesa ali cross-training, je duhovna vadba, ki krepi telo in um, ga naredi bolj gibkega in vsesplošno bolj zdravega, s ciljem umirjanja misli, odpiranja srca in pospeševanja duhovnega razvoja.

Posvetite pozornost svoji vadbi
Vadba joge poteka od znotraj navzven. Ko ste zmožni končati vadbo, ne da bi opazili, kako je vadila oseba poleg vas ali kaj je nosila, ste bili res popolnoma osredotočeni na svojo vadbo.

Bodite strpni in upoštevajte meje zmožnosti svojega telesa
Naredite največ kar se da, s tem kar imate in kjer ste. To pomeni, ne pretiravajte z raztezanjem ali z vajami vzdržljivosti. Kadarkoli v življenju začnete z vadbo joge je pravi čas za vas. Nič predznanja ali posebne razgibanosti ni potrebno za začetek vadbe joge.

Omenite učitelju morebitne poškodbe, ki jih imate, tako da vam učitelj lahko pomaga in vas vodi v posameznih pozah.

Ne prihajajte v studio med posvetitvijo vadbe na začetku in ne odhajajte med relaksacijo ob koncu.